Despre interese Comenius si placerea de a te vedea la ziar

Scolile bacauane au inceput sa descopere una cite una beneficiile PR-ului, dar si placerea de a-si vedea numele intr-un ziar, intr-un context pozitiv. Astfel ca „evenimente” obisnuite pentru activitatea unei scoli, de la serbari, expozitii s.a.m.d. trebuie, in opinia lor, neaparat mediatizate. Noua isterie este cea a proiectelor cu finantare europeana. In schimbul miilor de euro cistigati de la Comisia Europeana, institutiile de invatamint au obligatia de a vorbi si prin presa despre cum au cheltuit banii europeni, sa spuna adica pe unde s-au plimbat, ce au vazut, ce au mincat si poate ce au invatat. Din cind in cind mai merge, dar deja numarul invitatiilor primite pe e-mail, pe fax sau pe telefon, la diseminari Comenius, devine AGASANT.

Era un fapt inedit de a primi oaspeti straini sau a face vizite intr-o tara europeana acum citiva ani cind fenomenul era la inceput dar deja nu mai este interesant pentru presa, pentru ca a devenit un fapt obisnuit. Ziarele n-au niciun interes sa va publice plimbarile, si, daca se poate, sa va mai pastreze si cite un exemplar… Unii mai au tupeul sa ceara si socoteala ziarelor de ce o stire nu a aparut cind au cerut ei. Pentru perioada 2010 – 2011, Bacaul a cistigat proiecte europene in valoare de 409.237 euro, bani din care 255.000 euro sint pentru proiecte Comenius. Intr-un astfel de proiect sint cel putin doua mobilitati anuale. La cite scoli se afla acum in proiecte europene ar trebui sa stam numai dupa diseminarile voastre. Dar chiar nu ma intereseaza! Intereseaza pe cineva? Asta este un schimb de practica deja uzual. E ca si cum ziaristii v-ar invita sa „disemineze” cunostintele acumulate la o specializare, un curs, un master s.a.m.d.

Bravo voua ca ati invatat sa obtineti finantari europene, foarte bine, dar faceti-va, oameni buni, site si postati cit si ce vreti, scoateti o revista si impartiti-o gratuit pe strada, faceti fluturasi si aruncati-i din avion, da’ lasati presa in pace, presa are subiecte mai importante de urmarit decit sa scrie despre plimbarile voastre prin tari straine. Inteleg ca e necesar pentru voi sa justificati cum ati cheltuit bugetul de mii de euro, dar daca tot e vorba de interes la mijloc, n-aveti decit sa platiti publicitate. Cred ca ar trebui sa existe la nivel local o intelegere intre toate canalele media pentru a taxa promovarea proiectelor Comenius. Este o parere personala, nu opinia ziarului la care lucrez.

Similar Articles

Comments

  1. Tot ce se cheama finantare europeana trebuie sa aiba buget de comunicare. Scolile s-au invatat cu mocangeli. Interesant pentru presa nu e un proiect, ci cum isi fac unii mendrele pe baza lor. Niste anchete gratis le-ar prinde bine.

  2. Presa scrisa nu doreste sa publice nici proiectele noi organizate de elevi pentru ca acestea nu se ridica la nivelul violurilor, jafurilor sau crimelor.

  3. @ Madu, chestiunea cu violurile, jafurile si crimele e o poveste lunga si veche si tine, in foarte multe cazuri, de un cliseu perpetuat de cei care comenteaza continutul din ziare. La ce proiecte noi te referi? Poate ai un caz particular, nu este insa o regula generala. As putea sa-ti dau multe exemple din Ziarul de Bacau despre proiecte in care sint implicati tineri si care sint promovate. Depinde si de anvergura, insemnatatea si ineditul proiectului. Acum un ziar nici nu poate sa se transforme intr-o gazeta de perete a scolilor. Gindeste-te totusi la cite scoli si citi elevi sint in Bacau si raporteaza asta la capacitatea unui singur om pe ziar de a acoperi toate aceste evenimente. Trebuie sa existe o selectie si din partea initiatorilor si din partea jurnalistilor. E adevarat ca in toata aceasta explozie de „proiecte” mai pot fi trecute uneori cu vederea si unele care ar merita promovate. Am o intrebare: cit de des cumperi ziare?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Advertismentspot_img

Instagram

Most Popular