Cu intirzierea pe care am explicat-o aici, va prezint viziunea asupra temei „Spatii citate”, in cadrul Taberei de la Tescani, a pictoritei Christine Niehoff, o artista de origine germana, stabilita de 11 ani in Marea Britanie. La vernisaj, am stat de vorba pret de doua – trei intrebari, pe holul unde avea expuse lucrarile.
-De la ce idee ai pornit pentru a construi proiectul tau pe tema „Spatii citate”, propusa de organizatorii taberei?
C.N.
-Ideea mea a fost sa combin imaginea unor fotografii facute aici, cu elemente din filme. Deci toate spatiile din lucrari au fost fotografii pe care le-am realizat la Tescani si toate personajele sint din filme, cele mai multe despre dezastre (ride, n.m.), in care toata lumea moare, genul de filme despre sfirsitul lumii, ca „The Omega Man”, cu Charles Heston, de exemplu.
– De ce ai ales sa suprapui aceste scene violente pe imaginea Tescaniului, perceput ca un loc linistit?
C.N.
-E, de fapt, o idee pe care o am de multi ani, inainte de a veni la Tescani; o voi realiza si in alte locuri. M-am gindit si la România pentru ca am mai fost si anul trecut, si acum doi ani, si am observat ca exista aici o mare influenta a culturii americane, lucru care mie nu-mi place foarte mult. Asa ca mi-a placut sa creez o „invazie” a unor urite personaje de film, in aceste peisaje destul de frumoase. Exista in România multe contradictii foarte puternice.
– De ce ai concurat sa participi la Tabara de la Tescani?
C.N.
-Mi-a placut ideea proiectului legata de spatiu, era o tema la care ma gindesc de ceva timp, si imi place si România; a fost un bun prilej sa revin. Imi place, desi e paradoxala, sint multe contradictii foarte puternice. O parte din oameni muncesc din greu iar cealalta jumatate sta la marginea strazii nefacind nimic (ride, n.m.). Nu este cel mai bun exemplu, dar asta mi-a venit acum in minte.